kobieta trzymająca dokumentyJak uzyskać podatkową interpretację indywidualną?

Podatkowa interpretacja indywidualna to pismo wydawane przed odpowiedni organ skarbowy na wniosek podatnika. Dokument ten jest nieodłącznym elementem doradztwa podatkowego i zawiera wszystkie aspekty danej sprawy, uwzględniając przepisy prawne oraz szczegółową sytuację wnioskodawcy. Narzędzie to ma za zadanie ułatwić poruszanie się w bardzo rozbudowanym otoczeniu prawnym, które jest związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Jak ubiegać się o podatkową interpretację indywidualną?

Podatnicy sięgają po podatkową interpretację w sytuacji, gdy mają problem w zrozumieniu określonych przepisów prawa podatkowego, bądź wtedy, gdy doszło do rozbieżności w ocenie tej samej sprawy przez różne podmioty. Istnieją dwa rodzaje podatkowe interpretacji: indywidualna oraz ogólna. Oba rodzaje dotyczą rozumienia przepisów prawa podatkowego, a ich różnica polega na tym, że interpretacja indywidualna odnosi się do konkretnej sytuacji podatnika lub zdarzenia przyszłego. Przedsiębiorca chcąc uzyskać podatkową interpretacją, powinien złożyć odpowiedni wniosek do Krajowej Informacji Skarbowej.

Co musi zawierać wniosek o wydanie podatkowej interpretacji indywidualnej?

Każdy wniosek o interpretację powinien zawierać szereg niezbędnych elementów, które zostały opisane w ustawie z dnia 16 listopada 2016 roku o Krajowej Administracji Skarbowej. Z tego powodu warto w tym zakresie skorzystać z usług, jakie oferuje biuro rachunkowe lub doradca finansowy, który pomoże sformułować opis elementów, czyli:

  • przedstawienie zaistniałego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego,
  • pytanie w sprawie oceny prawnej,
  • przedstawienie własnego stanowiska w sprawie oceny.

Prawidłowe wypełnienie wniosku i odpowiednie sformułowanie pytania jest kluczem do uzyskania zrozumiałej interpretacji.